Welkom

In deze blog neem ik je mee tijdens mijn beeldende zoektocht.
Ik blog over alle ontdekkingen, ervaringen, maar ook over de moeilijkheden welke ik tegenkom tijdens mijn beeldende proces op weg naar nieuw beeldend werk.


Marieke Smink
beeldend kunstenaar

maandag 3 juni 2013

Afspraak

Binnenkort heb ik een afspraak met een van mijn contactpersonen van het verpleeghuis.
Ik zal een aantal werken dan persoonlijk laten zien en we spreken de namen van de geportretteerden nog even door.

Ik denk dat het goed is om het werk naar de geportretteerde te noemen. Ook omdat ik het belangrijk vind dat deze mensen niet vergeten worden.  Het leven dat zij nu leven en het leven dat zij in het verleden hebben geleefd heeft ze gemaakt tot wie ze zijn. Ook al zijn deze mensen veel dingen vergeten, niet alles is weg... Want wat zijn hun dromen, wat weten ze nog en wat weten ze niet meer en hoe hebben hun levenservaringen ze gevormd tot wie ze nu zijn geworden? Daarnaast hebben ze een leven geleefd met anderen, ervaringen en herinneringen gedeeld. Ze hebben hun kinderen opgevoed, hun kennis gedeeld en misschien wel hun dromen geleefd. Ook al lijken ze niet meer aanwezig en verdwijnen ze langzaam...

Daarom wil ik ook gaan informeren bij mijn contactpersoon en/of bij de familieleden over het leven dat zij hebben altijd geleefd en dit documenteren bij het werk wanneer ik hier toestemming voor krijg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten